به گزارش پایگاه خبری قزوین پرس: ساختمان جدید اورژانس مرکز آموزشی و درمانی کوثر قزوین با حضور محمد نوذری استاندار قزوین، حجتالاسلام والمسلمین حسین مظفری نماینده ولیفقیه در استان، دکتر سید حمیدرضا قافلهباشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، پروفسور باقر ساروخانی خیر سلامت و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی افتتاح شد.
مدیر مرکز آموزشی و درمانی کوثر قزوین با بیان اینکه عملیات احداث این پروژه در مهرماه سال ۱۴۰۳ با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده بود، اظهار کرد: ساختمان جدید اورژانس در زمینی به مساحت ۴۸۰ مترمربع احداث شده و برای اجرای آن حدود ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دکتر امید خسرویزاده افزود: از مجموع اعتبارات این پروژه، ۱۴۴ میلیارد ریال توسط خیرین، ۵۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و جاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات پزشکی و هتلینگ از محل اعتبارات معاونت درمان دانشگاه، ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت عمرانی استانداری برای احداث راهروی ارتباطی اورژانس و اتاق عمل و ۴ میلیارد ریال نیز از سوی سازمان عمران شهرداری قزوین تأمین شده است.
وی با اشاره به امکانات این بخش گفت: ساختمان جدید اورژانس دارای ۲۲ تخت فعال، سالن انتظار، بخش تریاژ، اتاق احیا، اتاق ایزوله، اتاق معاینه زنان، اتاق جراحی سرپایی و همچنین تجهیزات تخصصی از جمله سیستم مانیتورینگ مرکزی، گازهای طبی، ونتیلاتور، دستگاه سونوگرافی پرتابل، تجهیزات احیای قلبی و ریوی، پمپهای تزریق، چراغ سیالیتیک و سایر تجهیزات درمانی مورد نیاز است.
در این مراسم، شهردار قزوین، معاون استاندار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت، اعضای مجمع خیرین و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز حضور داشتند.
منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین