به گزارش پایگاه خبری قزوین پرس: محمد نوذری، استاندار قزوین، در خصوص توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲ مدرسه خیرساز در دست احداث است و لازم است همزمان با اجرای این پروژهها، نصب پنلهای خورشیدی نیز در دستور کار قرار گیرد تا مدارس بتوانند بخشی از برق مورد نیاز خود را از انرژی پاک تأمین کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی یک ضرورت اساسی برای استان است، افزود: این رویکرد باید در مدارس، ادارات و واحدهای صنعتی توسعه یابد. استانداری قزوین نیز از پنلهای خورشیدی بهرهمند شده و این تجربه نشان میدهد میتوان از ظرفیت انرژی خورشیدی برای کاهش بخشی از ناترازی برق استفاده کرد.
استاندار قزوین با اشاره به شرایط حوزه انرژی کشور تصریح کرد: توسعه سامانههای خورشیدی میتواند نقش مهمی در تأمین برق استان ایفا کند. سال گذشته نیز حدود ۷ هزار مگاوات برق در سطح کشور از طریق انرژی خورشیدی وارد مدار شد که بیانگر ظرفیت بالای این بخش است.
نوذری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهریزی انجامشده، تا پایان تیرماه سال جاری ۱۵۰ مگاوات برق استان از طریق پنلهای خورشیدی تأمین خواهد شد و این روند با اجرای قراردادهای جدید ادامه مییابد. وی تأکید کرد تجهیز مدارس به سامانههای خورشیدی از اولویتهای استان برای گسترش استفاده از انرژیهای پاک است.
منبع خبر: پایگاه اطلاعرسانی استانداری قزوین