به گزارش پایگاه خبری قزوین پرس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج از پیشبینی برداشت ۴۰۰ تن لوبیای قرمز و چیتی از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
محمد افتخاری با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آوج به کشت انواع لوبیا اختصاص یافته است، اظهار کرد: از این سطح زیرکشت حدود ۴۰۰ تن محصول برداشت خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی سرد شهرستان آوج بستر مناسبی برای تولید لوبیای باکیفیت فراهم کرده است، افزود: این شهرستان یکی از مناطق مستعد در تولید این محصول محسوب میشود.
مدیر جهاد کشاورزی آوج همچنین با تأکید بر استفاده از سامانههای نوین آبیاری گفت: تمامی مزارع لوبیا در این شهرستان با روشهای نوین آبیاری مدیریت میشوند که نقش مهمی در افزایش بهرهوری و صرفهجویی در مصرف آب دارد.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین